Marjon Hoen Bedrijfsreclame   |   06 55 712 851   |   info@marjonhoen.nl

Blog

Vind je het leuk om op de hoogte blijven van de wetenswaardigheden in de reclame wereld? Marjon Hoen Bedrijfsreclame plaatst op deze pagina geregeld berichtjes over zaken die zij tegenkomt in het reclamevak.

Wil je naar aanleiding van een berichtje meer informatie of een afspraak maken dan kun je vrijblijvend bellen of mailen.

Nepnieuws is iets van deze tijd. Neptekst of te wel opvultekst bestaat al veel langer. Het wordt gebruikt bij het ontwerpen van een site of een folder als er nog geen tekst en/of beeldmateriaal voorradig is. Nepteksten en stockfotografie kunnen in zo’n situatie een oplossing bieden. Maar zijn opvulteksten eigenlijk wel aan te bevelen? Lorem […]

Lees meer

In eerdere blogs heb ik het zijdelings gehad over een huisstijl handboek. Grote bedrijven hebben er doorgaans één. Soms is het ook echt een heel boekwerk! Maar als je een kleinere onderneming hebt kan een huisstijl document net zo nuttig zijn. Soms zijn een paar A4-tjes al voldoende en kunnen jouw leveranciers daar onafhankelijk van […]

Lees meer

Beeldtaal is al zo oud als de weg naar Rome. Ouder zelfs! Eén van de belangrijkste oudste Romeinse weg werd aangelegd in 300 v. Chr. Het spijkerschrift ontstond echter al tussen 3300 en 2900 v. Chr. in Mesopotamië. Of neem de Egyptische hiërogliefen. Dat schrift ontstond al rond 3100 v. Chr. Later werd dit schrift […]

Lees meer

De vormgeving van een huisstijl en de keuze van een lettertype zijn nauw met elkaar verbonden. Ben jij (nog) op zoek naar de juiste uitstraling van je bedrijf of zou je je huisstijl willen aanpassen? Of wellicht ben je toe aan het restylen van je logo. De keuze van een lettertype is daarbij heel essentieel. […]

Lees meer

Welke foto’s ga je gebruiken in je reclame campagne of op je site? Dat is geen gemakkelijke vraag! Er is veel keus. Ga je voor mooi, creatief of durf je de confrontatie aan? En vooral, welk plaatje is passend bij jouw dienstverlening of jouw product? Welke doelgroep wil je bereiken? Kun je de kosten beperkt […]

Lees meer

Heb jij wel eens een bestand voor drukwerk aangeleverd en viel het eindresultaat enorm tegen? Als reclamevormgeefster heb ik vaak te maken met verschillende soorten digitale bestanden. Aangeleverd materiaal kijk ik altijd heel nauwkeurig na omdat er veel verschillende druktechnieken zijn. Elke techniek heeft zo zijn eigen specificaties. Soms krijg ik zelfs internet bestanden aangeleverd […]

Lees meer