Marjon Hoen Bedrijfsreclame   |   06 55 712 851   |   info@marjonhoen.nl

Blog

Vind je het leuk om op de hoogte blijven van de wetenswaardigheden in de reclame wereld? Marjon Hoen Bedrijfsreclame plaatst op deze pagina geregeld berichtjes over zaken die zij tegenkomt in het reclamevak.

Wil je naar aanleiding van een berichtje meer informatie of een afspraak maken dan kun je vrijblijvend bellen of mailen.

Heb jij wel eens een bestand voor drukwerk aangeleverd en viel het eindresultaat enorm tegen? Als reclamevormgeefster heb ik vaak te maken met verschillende soorten digitale bestanden. Aangeleverd materiaal kijk ik altijd heel nauwkeurig na omdat er veel verschillende druktechnieken zijn. Elke techniek heeft zo zijn eigen specificaties. Soms krijg ik zelfs internet bestanden aangeleverd […]

Lees meer

Welke kleuren vindt jij mooi? Waarom geven sommige kleuren jou een positief gevoel en waarom doen andere kleuren het tegenovergestelde met je? Kleuren prikkelen mensen en zorgen voor een emotie. In de reclame wordt daar gebruik van gemaakt. Maar hoe persoonlijk is kleurgebruik? Communicatie en doelgroepen Er zijn in de communicatie associaties betreffende kleurgebruik. Bij […]

Lees meer

Afgelopen zomer heb ik een presentatie gegeven over paardenfotografie. Mensen die mij wat beter kennen weten dat ik soms ook op paardenwedstrijden sta te fotograferen. Het leek me aardig een deel van die presentatie in een blog te verwerken. Als je paarden op stand – stilstaand – wil fotograferen waar let je dan op? Veel […]

Lees meer

Wie vindt het niet leuk om iets te krijgen? Maar wat geef je als ondernemer weg? Geef je een goed advies, deel je kennis of bied je bijvoorbeeld een dienst of product met korting aan? Natuurlijk kun je ook een relatiegeschenk cadeau geven. Waar je ook voor kiest, het is een bijzondere vorm van reclame […]

Lees meer

Een bedrijfslogo geeft meestal direct zicht op waar een onderneming of organisatie voor staat. Het ontwerpen van een creatief en ook bruikbaar logo is vaak niet in een paar uurtjes gerealiseerd. Inventarisatie van de doelgroep, product of dienstverlening zijn belangrijke elementen. Maar hoe werkt zo iets nou? In dit stukje licht ik een tipje van de […]

Lees meer

De rol van internet is niet meer weg te denken. Iedere ondernemer heeft een internet site. De moderne websites zijn allemaal responsive. Dat wil zeggen op diverse schermgroottes te openen en te lezen. Er zijn veel factoren die het succes en bruikbaarheid van een internetsite bepalen. Graag geef ik een paar tips over de vormgeving van […]

Lees meer