Marjon Hoen Bedrijfsreclame   |   06 55 712 851   |   info@marjonhoen.nl

Blog

Vind je het leuk om op de hoogte blijven van de wetenswaardigheden in de reclame wereld? Marjon Hoen Bedrijfsreclame plaatst op deze pagina geregeld berichtjes over zaken die zij tegenkomt in het reclamevak.

Wil je naar aanleiding van een berichtje meer informatie of een afspraak maken dan kun je vrijblijvend bellen of mailen.

Beeldtaal is al zo oud als de weg naar Rome. Ouder zelfs! Eén van de belangrijkste oudste Romeinse weg werd aangelegd in 300 v. Chr. Het spijkerschrift ontstond echter al tussen 3300 en 2900 v. Chr. in Mesopotamië. Of neem de Egyptische hiërogliefen. Dat schrift ontstond al rond 3100 v. Chr. Later werd dit schrift […]

Lees meer

De vormgeving van een huisstijl en de keuze van een lettertype zijn nauw met elkaar verbonden. Ben jij (nog) op zoek naar de juiste uitstraling van je bedrijf of zou je je huisstijl willen aanpassen? Of wellicht ben je toe aan het restylen van je logo. De keuze van een lettertype is daarbij heel essentieel. […]

Lees meer

Welke foto’s ga je gebruiken in je reclame campagne of op je site? Dat is geen gemakkelijke vraag! Er is veel keus. Ga je voor mooi, creatief of durf je de confrontatie aan? En vooral, welk plaatje is passend bij jouw dienstverlening of jouw product? Welke doelgroep wil je bereiken? Kun je de kosten beperkt […]

Lees meer

Heb jij wel eens een bestand voor drukwerk aangeleverd en viel het eindresultaat enorm tegen? Als reclamevormgeefster heb ik vaak te maken met verschillende soorten digitale bestanden. Aangeleverd materiaal kijk ik altijd heel nauwkeurig na omdat er veel verschillende druktechnieken zijn. Elke techniek heeft zo zijn eigen specificaties. Soms krijg ik zelfs internet bestanden aangeleverd […]

Lees meer

Welke kleuren vindt jij mooi? Waarom geven sommige kleuren jou een positief gevoel en waarom doen andere kleuren het tegenovergestelde met je? Kleuren prikkelen mensen en zorgen voor een emotie. In de reclame wordt daar gebruik van gemaakt. Maar hoe persoonlijk is kleurgebruik? Communicatie en doelgroepen Er zijn in de communicatie associaties betreffende kleurgebruik. Bij […]

Lees meer

Een bedrijfslogo geeft meestal direct zicht op waar een onderneming of organisatie voor staat. Het ontwerpen van een creatief en ook bruikbaar logo is vaak niet in een paar uurtjes gerealiseerd. Inventarisatie van de doelgroep, product of dienstverlening zijn belangrijke elementen. Maar hoe werkt zo iets nou? In dit stukje licht ik een tipje van de […]

Lees meer